PPG Coating

PPG Coating

PPG Coating

Consultancy

PPG is werelds grootste verffabrikant en in deze veranderende wereld wilde de marketing afdeling meer grip krijgen op de uiteindelijke gebruiker.

In opdracht is in samenwerking met een extern bureau eerst een zgn 'field research' uitgevoerd waarbij verschillende afnemers van PPG werden geïnterviewd met als doel het verzamelen van informatie omtrent een mogelijk kanaalconflict.

Na het terugkoppelen van de feedback is er een strategie ontwikkeld waarbij PPG, naast een rechtstreeks levering aan consumenten, ook inzicht gaat krijgen in de klantdata. Uiteraard alles in overeenstemming met hun reeds bestaande verkoopkanaal

This Site Up heeft als sparringspartner en consultant aan deze opdracht deelgenomen.

Goossens wonen & slapen

Goossens wonen & slapen

Goossens wonen & slapen

Interim e-Commerce manager

In een periode van 7 maanden als Head of e-Commerce & Omni-Channel verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling en implementatie van een Omni-Channel strategie. Hierbij omzet en budget verantwoordelijk voor de online verkoop via eigen- en derde webshops.

In deze interim periode is tevens een groot deel van de tijd besteed in een advies functie naar de directie omtrent de long-tail ontwikkelingen en de veranderende cultuur in de e-commerce branche algemeen en de woonbranche in het bijzonder.

Tijdens deze periode is er een e-commerce afdeling gevormd en zijn de eerste stappen gezet in de selectie van een nieuw e-commerce platform, PIM, CRM en E-mail software. Het totale e-commerce team bestond uit 4 fte.

Volvo Nederland

Volvo Nederland

Volvo Nederland

Consultancy & Proces analyse

In opdracht van een extern bureau heeft This Site Up in samenwerking met de marketing afdeling van Volvo Nederland, gekeken naar de huidige processen met betrekking tot de levering van accessoires en after market onderdelen

Volvo wilde graag dat dit proces meer in lijn kwam te liggen met de hedendaagse webwinkel processen en de levertijd naar de consument verkleinen. Van 3 weken na bestelling bij een dealer naar 48 uur door rechtstreeks het artikel bij Volvo te bestellen en te laten afleveren bij de dealer van zijn/haar keuze.

Op basis van de bestaande processing (de rode route) en de voorgestelde processing vanuit het hoofdkantoor (de groene route) is er door intensief te kijken naar mogelijkheden en de wensen een nieuwe proces route uitgewerkt (de blauwe route)

Uniek in de ervaring van Volvo Nederland was dat Volvo HQ akkoord is gegaan met de blauwe route. Een mooi succes waar we graag aan hebben bijgedragen

Reedijk wonen

Reedijk wonen

Reedijk wonen

Consultancy

Reedijk wonen is een begrip in Zuid-Holland als het gaat omtrent de totaal leverancier voor wonen en slapen. Traditioneel, betrouwbaar en persoonlijk zijn kernwoorden die bij dit ‘koninklijke’ familiebedrijf behoort. Maar na 100 jaar waren ook zij toe aan de entree in de digitale markt.

Op basis van een aantal sessies met de directeur Sales en Marketing heeft This Site Up een korte technische analyse gedaan van de huidige, sterk verouderde, omgeving en de positionering in de zoekmachine.

De bevindingen zijn met een paar aanbevelingen in een rapport geplaatst en op basis hiervan heeft de familie besloten een tender uit te schrijven voor de ontwikkeling van een nieuwe website. Heel duidelijk is ervoor gekozen om geen webshop te openen, maar er kan wel online een product worden gereserveerd.

Al met al een mooie uitwerking van een adviesdocument opgesteld door This Site Up

Transvision

Transvision

Transvision

Consultancy & IT advies

Transvision is de mobiliteitsregisseur als het gaat om persoonsgebonden vervoer in Nederland. Door een aantal strategische wijzigingen kwam de vraag of het niet nuttig was om een apart web omgeving te creëren voor een nieuwe dienstverlening. Daarbij had Transvision ook de aanbesteding van Valys toegekend gekregen van het ministerie en die website zou ook onderhanden moeten worden genomen.

This Site Up heeft in samen werking met een extern bureau verschillende workshops gehouden om allereerst de persona’s vast te stellen, waarlangs de Customer Journey is uitgewerkt.

Deze Customer Journey en de Persona’s zijn gebruikt in het voorstel voor de positionering van een nieuwe dienstverlening van Transvision