Profuomo

Profuomo

Profuomo

CTO

Als CTO Verantwoordelijk voor de migratie van een monolithisch landschap naar een MACH (Microservice, API-first, Cloud based, Headless) infrastructuur, aanpassen en optimaliseren van werkprocessen, hierbij de volgende punten afgerond:

  • – Implementatie van Headless front-end
  • – Migratie van back-end systeem
  • – Implementatie van Product Informatie Management
  • – Implementatie van Product Life Cycle management
  • – Migratie ERP Navision naar Business Central 365
  • – Implementatie van Order Management Systeem
  • – Migratie naar nieuw POS systeem
  • – Opzet voor Managed Service Providing m.b.t infrastructuur in stores
  • – Coaching van e-Commerce team/ e-Commerce manager
  • – Vendor management (outsourcing)

Verantwoordelijk voor selectie van applicatie landschap. Aansturing van 3fte

e-Health Venture Groep

e-Health Venture Groep

e-Health Venture Groep

Interim e-Commerce & Innovatie management – Directie

Als Directeur e-Commerce & Innovatie verantwoordelijk voor de transformatie van een monolithische oplossing naar een schaalbare, internationale IT infrastructuur.

Naast de herstructurering van de development afdeling, tevens P&L verantwoordelijk voor het development en innovatiebudget. Eindverantwoordelijk voor het totale online re-platforming project en lid van het directieteam.

Charlie Temple

Charlie Temple

Charlie Temple

Interim e-Commerce management – CTO

Als CTO & Head of Online verantwoordelijk voor de selectie en implementatie van een nieuwe commerce infrastructuur. Het project omvat naast een uitgebreide analyse van de huidige systemen en processen, de opzet van een schaalbare IT infrastructuur, het uitschrijven van bureau briefings, selectie rondes, onderhandelingen en project management.

Na de start van het project volledig eind verantwoordelijk om binnen een periode van 4 maanden de migratie van het oude naar het nieuwe platform te begeleiden.

Daarnaast was de opdracht om een volledig nieuw e-Commerce team op te zetten, ze te begeleiding en coachen in de nieuwe werkwijze, rollen en verantwoordelijkheden.

Als laatste hebben we op basis van werving meegeholpen de definitieve invulling van de rol ‘Directeur e-Commerce’ in te kunnen vullen.

De interim periode heeft uiteindelijk 17 maanden geduurd, waar aanvankelijk 4 maanden was gevraagd. De directie van Charlie Temple heeft de opdracht 3 keer verlengd.

HEMA

HEMA

HEMA

Interim e-Commerce management

Voor een periode van 15 maanden binnen de transformatie van HEMA naar een omni-channel retailer als Head of Online Trading (P&L) en Business Owner verantwoordelijk geweest voor het opstellen en de implementatie van de business requirements van online sales.

Binnen een periode van 15 maanden binnen de transformatie van HEMA naar een omni-channel retailer als Business Owner verantwoordelijk geweest voor het opstellen en de implementatie van de business requirements van online sales binnen het nieuwe omni-channel platform. Tevens in deze periode verantwoordelijk geweest voor de opzet en de aansturing van een migratieteam (6FTE) in nauw samenwerking met de Product Owners.

De opdracht om binnen het nieuwe omni-channel platform ervoor te zorgen dat alle wensen en eisen van de e-Commerce afdeling werden opgenomen hebben we uitgevoerd door vanuit de organisatie een migratieteam (6FTE) samen te stellen welke in nauwe samenwerking met de Product Owners ervoor zorg hebben gedragen dat op een Agile manier de migratie succesvol is verlopen

In deze periode tevens verantwoordelijk geweest voor resultaten van de webshops Hema.nl, Hema.be, Hema.de, Hema.uk en Hema.fr.

Managing team van 21 FTE met 5 direct reports. Lid van het e-Commerce MT.

Goossens wonen & slapen

Goossens wonen & slapen

Goossens wonen & slapen

Interim e-Commerce manager

In een periode van 7 maanden als Head of e-Commerce & Omni-Channel verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling en implementatie van een Omni-Channel strategie. Hierbij omzet en budget verantwoordelijk voor de online verkoop via eigen- en derde webshops.

In deze interim periode is tevens een groot deel van de tijd besteed in een advies functie naar de directie omtrent de long-tail ontwikkelingen en de veranderende cultuur in de e-commerce branche algemeen en de woonbranche in het bijzonder.

Tijdens deze periode is er een e-commerce afdeling gevormd en zijn de eerste stappen gezet in de selectie van een nieuw e-commerce platform, PIM, CRM en E-mail software. Het totale e-commerce team bestond uit 4 fte.